De Wangan is een 70 km lang deel van de Tolwegen (shuto expressway) rondom Tokio, welke van Yokohama naar Ichikawa loopt, gemarkeerd in rood op de afbeelding hieronder:
De wangan is een van de oudste offshore snelwegen van tokio en wordt overdag voornamelijk gebruikt voor goederen transport vanaf Narita international Airport. De maximale snelheid op deze weg is 80 km/u. De snelweg stond in de avond echter bekend om straatracers die zich niet veel aantrokken van deze topsnelheid.
Mid Night Club
De meest bekende club die de Wangan gebruikte is de Mid Night Club. (ミッド ナイト クラブ Middo Naito Kurabu) De club kwam tot stand in 1987 en was een stuk beter georganiseerd dan de meeste clubs. Om lid te worden van de club moest je een auto hebben met een topsnelheid van minimaal 250km/u. Echter reden de meeste leden rond de 300km/u (dus bijna vier keer de toegestane snelheid op die weg.) Aspirant leden konden een jaar meelopen. Na een jaar werd ongeveer 10% eruit gekozen om echt lid te worden. Echte leden kregen een set stickers bestaande uit een raambanner, een sticker op de sideskirts en een kleine vierkante sticker op de bumper.
De politie kon destijds deze racers niet oppakken aangezien de standaard autos van die tijd een gelimiteerde topsnelheid van 180km/u hadden. Ook werden door de selectieprocedure alleen de beste racers uitgekozen.
Een ander bekend feit van de Mid Night Club was dat er een grote straf stond op na-apers. Autos van niet-leden die stickers van de Mid Night Club hadden werden in vernield tot ze total loss waren.
De leider van de Mid Night Club organiseerde races door een onopvallende advertentie te zetten in het te koop gedeelte van een locale krant in Tokio. De leden kwamen dan bij elkaar op deze plaatsen waarna men over de wangan ging racen. De winnaar was meestal diegene die bij een bepaalde locatie als eerste aan kwam.
Sommige autos die lid waren van de Mid Night Club hadden voor meer dan 2 miljoen euro aan hun auto's uitgegeven. Toch was het de club policy om niet te vragen hoe ze aan het geld kwamen. Max power is in 1995 in een interview te weten gekomen dat een lid een bouwbedrijf had en een andere een autodealer was. Echter wordt er ook gefluisterd dat enkele bekende shop owners, zoals bijvoorbeeld Smokey Nagata, lid waren van de club.
1999 was de club opgeheven nadat de racers in een ongeluk kwamen met enkele bosozoku bikers waardoor er uiteindelijk twee doden vielen. Aangezien het de club's policy was om bijstanders niet in gevaar te brengen was de club direct opgeheven. Er zijn later wel na-apers geweest, maar strengere optredens van de politie en strictere camera systemen hebben ervoor gezorgd dat het echte snelwegracen iets van het verleden is.